Zo voelt het dus

Ik klik de schoenen uit de pedalen. Zet de fiets nog tegen de schuur en plof daarna vermoeid neer in de tuin. Vermoeid? Ik ben kapot. Wat fietsen die gasten hard.

Ik en mijn racefiets worden steeds betere maatjes. Ik word fanatieker. Ik daag mezelf uit in het heuvellandschap dat de Utrechtse Heuvelrug heet, met als uitschieter de Amerongse Berg. Ervaren wielrenners liggen er niet meer wakker van. Maar ik voel alles kraken als ik daar naar boven ga. Het is mijn Alpe d’Huez, Mont Ventoux en Col du Galibier in één. Lees verder…

Geef een reactie

